U sklopu globalne inicijative „Planet ili plastika?“, čiji je cilj podizanje svijesti oko ogromnih količina plastike koja završava u morima i oceanima, National Geographic je krajem rujna i u Hrvatskoj započeo s prvim komunikacijskim aktivnostima. Za tu priliku iskorišten je Weekend Media Festival, najveće marketinško-medijsko okupljanje u regiji koji se svake godine organizira u Rovinju. U suradnji s FOX Networks Group, koja zastupa televizijski kanal National Geographic, Weekend Media Festival priključio se inicijativi „Planet ili plastika?“: tijekom festivala nije korištena jednokratna plastika, a u izložbenom prostoru festivala postavljene su posebne kante za smeće za odlaganje plastike, te su sudionici mogli vidjeti i poseban akvarij koji prikazuje mali pogled u budućnost i kako bi izgledao ocean 2050. godine ukoliko nastavimo zagađivati planet ovim tempom.

Prema riječima Petre Ledinek, voditeljice projekta „Planet ili plastika?“ u Hrvatskoj, predstavljanje projekta na Weekend Media Festivalu u Rovinju, prvi je korak u projektu u kojem će se National Geographic, kao medij i kao komunikacijska platforma, obratiti gledateljima, najširoj javnosti i svojim poslovnim partnerima te organizirati i poticati lokalne akcije i inicijative u Hrvatskoj čime će vrlo konkretno doprinijeti rješavanju ovog problema.

–Riječ je o višegodišnjem projektu, ali ovdje je manje važno koliko će projekt trajati, a više koje će rezultate postići. Želimo mijenjati razmišljanje i ponašanje, a za to je svakako potrebno vrijeme. Naša vizija je da smanjimo količinu plastike za jednokratnu upotrebu koja dospijeva u naše oceane i mora i to s mjerljivim rezultatima – kaže Petra Ledinek, marketinška menadžerica Fox Networks Group, koji su svim svojim kapacitetima iza projekta, te nastavlja:

–Cijelom svijetu postavljamo vrlo jednostavno pitanje, stavljamo pred konzumente jednostavnu dilemu – želimo li naš planet ili plastiku? Riječ je o problemu koji nije tako star kako su otkrili NG-ovi novinari i istraživači. Gotovo 50 posto plastike koju smo kao čovječanstvo proizveli nastalo je posljednjih u 15 godina. Prije 70 godina, 1950., u svijetu je proizvedeno 2,3 milijuna tona plastike, 1993. je proizvedeno 162 milijuna tona, a 2015. godine čak 448 milijuna – rast je eksponencijalan! I iako je plastika revolucionirala naš način života, jednokratna plastika poput plastičnih boca, vrećica ili slamki proizvodi milijune tona smeća koje završava u našim oceanima i utječu na morske ekosustave.

–Kao globalni brend s bogatom poviješću znanstvenih otkrića i istraživanja National Geographic ima jedinstvenu poziciju da se uhvati ukoštac s ovom krizom, onim u čemu je najbolji – 'storytellingom' i znanošću – napominje Ledinek.

I u tome nesumnjivo uspijeva jer prvi rezultati pokazuju da je od lansiranja u lipnju, inicijativa 'Planet ili plastika' već generirala 34 milijuna impresija na društvenim mrežama diljem svijeta.

–To je početak naših inicijativa, a u idućem razdoblju ćemo i financijski pomagati velika znanstvena istraživanja i predlagati konkretna rješenja. Jedan od koraka je da i među našim partnerima pronađemo one koji slično razmišljaju i prepoznaju ovaj problem te da zajednički mijenjamo i korporativna pravila ponašanja – ističe Ledinek.

planet-or-plastic-inicijativa-national-geographic-channela-predstavljena-na-proteklom-weekend-media-festivalu